El dia 14 de febrer se celebraran eleccions al parlament de Catalunya. Els passos que han de seguir els residents a l’exterior (correctament inscrits al consolat corresponent — registre CERA) per poder votar són els següents:
1. Demanar el vot (data límit 16 de gener)
Es pot demanar per internet o per correu postal / fax.
[recomanat] Per internet: Cal accedir al web de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), aconseguir la Clau Telemàtica de Tramitació (CTT) i sol·licitar el vot.
Per correu postal / fax: Cal emplenar i signar l’imprès de sol·licitud de vot que envia l’Oficina del Cens Electoral. També es troba a les ambaixades o consolats, al web parlament2021.cat, al web del Ministeri d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació i al web ine.es.
2. Esperar a rebre per correu postal la documentació per a poder votar
L’Oficina del Cens Electoral envia per correu no més tard del 25 de gener, o del 2 de febrer si hi ha recurs a la proclamació de candidatures.
3. Votar
La documentació rebuda contindrà totes les paperetes electorals, sobres i informació adjunta que necessitaràs perquè el teu vot sigui vàlid.
Pots votar presencialment al consolat els dies 10, 11 i 12 de febrer, o fer-ho per correu certificat (que arribarà al consolat), com a molt tard el 9 de febrer.
Important!
Si et trobes temporalment a Catalunya o a l’Estat espanyol durant la convocatòria del procés electoral, no podràs votar presencialment, però pots sol·licitar el vot per correu des de qualsevol oficina de Correus de l’Estat (el termini finalitza el 4 de febrer).Més informació: